Wiadomości

Konsultacje w sprawie reaktywacji Posterunku Policji w Grucie

Data publikacji 30.04.2019

W gminie Gruta w powiecie grudziądzkim odbyły się konsultacje społeczne w sprawie reaktywacji posterunku policji. Planowane przedsięwzięcie to inicjatywa wójta gminy. Mundurowi z Grudziądza spotkali się z mieszkańcami, żeby usłyszeć co oni mają do powiedzenia w tej sprawie.

Wczoraj (28.04.19) w Urzędzie Gminy w Grucie z mieszkańcami spotkali się policjanci. Spotkanie zainicjowali mundurowi, którzy przeprowadzili konsultacje społeczne na temat przywrócenia Posterunku Policji w Grucie. Władze gminy na czele z Wójtem Panem Waldemarem Kurkowskim wyraziły akces odtworzenia istniejącego do końca 2012 r. posterunku. Inicjatywa ta była okazją do zorganizowania spotkania z mieszkańcami. Policjanci chcieli zebrać informacje, czy planowane przedsięwzięcie ma akceptację społeczeństwa. 
Funkcjonariusze zaprezentowali uczestnikom spotkania, jak na przełomie kilku lat wyglądał stan bezpieczeństwa w ich gminie. Mundurowi przy okazji zachęcali do korzystania z Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa jako doskonałego narzędzia do przekazywania informacji o lokalnych zagrożeniach. Zebrani goście zostali poproszeni o wypełnienie ankiety, która ma posłużyć policjantom do oceny zasadności planowanej inicjatywy. 
Obecni na spotkaniu mieszkańcy pozytywnie ocenili pomysł reaktywacji posterunku. Wójt podkreślił, że dla gminy utworzenie posterunku to prestiż i zwiększone poczucie bezpieczeństwa wszystkich mieszkańców. Inicjatywę poparł obecny na spotkaniu mł. insp. Tomasz Szczygieł - Pierwszy Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Grudziądzu, który podkreślił, że konsultacje społeczne to jednak tylko jeden z elementów w drodze do nowego posterunku.

 

Autor: asp. szt. Jacek Jeleniewski
Publikacja: Kamila Ogonowska

  • Wójt gminy i policjanci rozpoczynają konsultacje z mieszkańcami
  • burzliwa dyskusja mieszkańców w sprawie reaktywacji Posterunku Policji w Grucie
  • policjant rozdaje mieszkańcom gminy ankiety
Powrót na górę strony